Category: Tarikh Hijrah

0 Comment(s)

Semangat

Susah kan nak cari semangat, nak rajinkan diri untk buat sesuatu yang kita suka, tapi macam berat je nak buat.. (alah.. malas la tu..) Hal kerja jangan cerita lah, malas atau tak, kene buat.....

0 Comment(s)

Menaja dan ditaja

Assalamualaikum.. Nak cerita sikitlah, pasal apa yang pernah berlaku di projek kecil-kecilan saya (http://hijriah.jentayu.com) Projek ni sebenarnya saya cipta untuk anda gunakan dalam blog. Sebagai pemberitahuan tarikh dalam kalender hijrah, yang jarang-jarang kita ambil...

0 Comment(s)

Batu Panas

1. Muslim seluruh Malaysia akan berpuasa mulai esok. Berdasarkan rukyah dan hisab serta setelah diperkenankan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja. 2. Batu panas? apa maknanya? Batu panas merupakan nama lain bagi Ramadan. Bulan...