Iftar di jalanan

traffic_jam_big.jpg

1. Smalam aku kene balik lewat. Ada kerja yang perlu aku siapkan, bos nak check dan approve sebelum aku blast ke email2. Ya.. aku bengang la jugak kan. Dah kemas2, amik kasut, kene letak balik, bukak PC balik.. Tapi nak wat cmne, aku kene kerja..

2. 6.45 petang, aku slesai, keluar dari ofis bersama bos, menuju tujuan masing2. Aku harus pulang, namun aku bakal menghadapi jem.. jem.. jem.. Jumaat sangat sinonim dengan kesesakan jalan raya, tak kira terowong SMART buka atau tutup, pasti akan jem..

3. Aku berada di Jalan Imbi, aku lihat jam, lihat depan, lihat jam, lihat depan.. terus melencong ke stesen minyak.. beli bekalan iftar aku yang aku pasti akan berlalu ketika aku dalam kereta.. Air kotak, air mineral serta roti.. cukup lah tu.. syukur..

4. Languan Azan tajaan Halagel yang disiarkan melalui IKIM.FM menandakan waktu iftar, sambil pegang stereng, sambil doa dan sambil makan.. Alhamdulillah.. Aku lihat kiri dan kanan.. ada sorang abg motor berhenti tepi jalan.. iftar juga.. Aku lihat stesen minyak dan McD.. penuh…

5. Sampai di plaza tol.. masuk di lorong tunai.. akak toll gate girl menerima duit.. sambil mengunyah.. hehehe.. iftar juga ya.. walau sedang bertugas.. alhamdulillah..

6. Sampai rumah dalam pukul 7.50, mandi, solat, makan (tomyam..) dan tarawikh..

7. Walau anda berada di mana2. Bersedialah untuk iftar bila tiba waktunya.. Selamat Berpuasa…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Shares